Ogłoszenie Komendanta Wojewódzkiego Policji w Kielcach o doborze do służby w Policji na terenie woj. świętokrzyskiego w 2025 r. byli funkcjonariusze Policji, którzy w trakcie jej pełnienia uzyskali kwalifikacje zawodowe podstawowe oraz od dnia odejścia ze służby UPŁYNĘŁO 5 lat
Komendant Wojewódzki Policji w Kielcach
ogłasza rozpoczęcie procedury doboru dla byłych funkcjonariuszy Policji na terenie województwa świętokrzyskiego w 2025 roku zgodnie z art. 25 ust. 13a ustawy o Policji z dnia 6 kwietnia 1990 roku
(byli funkcjonariusze Policji po upływie 5 lat od dnia zwolnienia z tej służby, jeżeli podczas jej pełnienia uzyskali kwalifikacje zawodowe podstawowe)
W 2025 roku prowadzony będzie nabór w trybie ciągłym przez cały rok do następujących jednostek organizacyjnych Policji na terenie województwa świętokrzyskiego:
- Komenda Powiatowa Policji w Busku-Zdroju
- Komenda Powiatowa Policji w Jędrzejowie
- Komenda Powiatowa Policji w Kazimierzy Wielkiej
- Komenda Miejska Policji w Kielcach
- Oddział Prewencji Policji w Kielcach
- Komenda Powiatowa Policji w Końskich
- Komenda Powiatowa Policji w Opatowie
- Komenda Powiatowa Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim
- Komenda Powiatowa Policji w Pińczowie
- Komenda Powiatowa Policji w Sandomierzu
- Komenda Powiatowa Policji w Skarżysku-Kamiennej
- Komenda Powiatowa Policji w Starachowicach
- Komenda Powiatowa Policji w Staszowie
- Komenda Powiatowa Policji we Włoszczowie
Planowane terminy przyjęć do służby dla osób, które uzyskały pozytywny wynik etapów postępowania kwalifikacyjnego oraz zostały umieszczone na liście osób przewidzianych do przyjęcia do służby w Policji:
- 27 lutego
- 15 kwietnia
- 12 maja
- 7 lipca
- 28 sierpnia
- 16 września
- 23 października
- 25 listopada
- 30 grudnia
Liczba osób planowanych do przyjęcia do służby stanowić będzie odzwierciedlenie poziomu wakatów w garnizonie świętokrzyskim, wg stanu na pierwszy dzień każdego miesiąca, w którym przypada termin przyjęcia do służby.
Komendant Główny Policji na podstawie bieżącej analizy fluktuacji kadr w Policji przeprowadzanej w 2025 roku, może dokonywać modyfikacji wskazanych wyżej terminów przyjęć do służby w Policji.
Postępowanie prowadzone wobec byłych funkcjonariuszy, którzy w trakcie służby w Policji uzyskali kwalifikacje zawodowe podstawowe oraz złożyli wymagane dokumenty po upływie 5 lat od dnia zwolnienia ze służby w Policji - składa się z następujących etapów:
- złożenia podania o przyjęcie do służby, kwestionariusza osobowego kandydata do służby w Policji, a także dokumentów stwierdzających wymagane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe oraz zawierających dane o uprzednim zatrudnieniu,
- testu sprawności fizycznej,
- rozmowy kwalifikacyjnej,
- ustalenia zdolności fizycznej i psychicznej do służby w Policji,
- sprawdzenia w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, w tym policyjnych zbiorach danych, prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu osobowym kandydata do służby w Policji,
- postępowania sprawdzającego określonego w przepisach o ochronie informacji niejawnych - w przypadku braku odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa.
Osoby podlegające rejestracji i kwalifikacji wojskowej powinny posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej (potwierdzony adnotacją w książeczce wojskowej lub zaświadczeniem z Wojskowego Centrum Rekrutacji).