Informacje, ogłoszenia

Ogłoszenie Komendanta Wojewódzkiego Policji w Kielcach o rozpoczęciu procedury doboru kandydatów ubiegajacych się o przyjęcie do służby - byli funkcjonariusze Policji którzy w trakcie pełnienia służby uzyskali minimum kwalifikacje zawodowe podstawowe oraz od dnia odejścia ze służby NIE UPŁYNĘŁO 5 lat

Komendant Wojewódzki Policji w Kielcach ogłasza rozpoczęcie procedury doboru dla byłych funkcjonariuszy Policji na terenie województwa świętokrzyskiego w 2025 roku zgodnie z art. 25 ust. 13 ustawy o Policji z dnia 6 kwietnia 1990 roku  

(byli funkcjonariusze Policji przed upływem 5 lat od dnia zwolnienia z tej służby, jeżeli podczas jej pełnienia uzyskali kwalifikacje zawodowe podstawowe)

W 2025 roku prowadzony będzie nabór w trybie ciągłym przez cały rok do następujących jednostek organizacyjnych Policji na terenie województwa świętokrzyskiego:

  • Komenda Powiatowa Policji w Busku-Zdroju
  • Komenda Powiatowa Policji w Jędrzejowie
  • Komenda Powiatowa Policji w Kazimierzy Wielkiej
  • Komenda Miejska Policji w Kielcach
  • Oddział Prewencji Policji w Kielcach
  • Komenda Powiatowa Policji w Końskich
  • Komenda Powiatowa Policji w Opatowie
  • Komenda Powiatowa Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim
  • Komenda Powiatowa Policji w Pińczowie
  • Komenda Powiatowa Policji w Sandomierzu
  • Komenda Powiatowa Policji w Skarżysku-Kamiennej
  • Komenda Powiatowa Policji w Starachowicach
  • Komenda Powiatowa Policji w Staszowie
  • Komenda Powiatowa Policji we Włoszczowie

Liczba osób planowanych do przyjęcia do służby stanowić będzie odzwierciedlenie poziomu wakatów w garnizonie świętokrzyskim, wg stanu na pierwszy dzień każdego miesiąca, w którym przypada termin przyjęcia do służby.

Komendant Główny Policji na podstawie bieżącej analizy fluktuacji kadr w Policji przeprowadzanej w 2025 roku, może dokonywać modyfikacji wskazanych wyżej terminów przyjęć do służby w Policji.

Planowane terminy przyjęć do służby dla osób, które uzyskały pozytywny wynik z etapów postępowania kwalifikacyjnego oraz zostały umieszczone na liście osób przewidzianych do przyjęcia do służby w Policji:

  • 27 lutego
  • 15 kwietnia
  • 12 maja
  • 7 lipca            
  • 28 sierpnia
  • 16 września
  • 23 października
  • 25 listopada
  • 30 grudnia       

Postępowanie prowadzone wobec byłych funkcjonariuszy, którzy w trakcie służby w Policji uzyskali kwalifikacje zawodowe podstawowe oraz złożyli wymagane dokumenty przed upływem 5 lat od dnia zwolnienia ze służby w Policji - składa się z następujących etapów:

  • złożenia podania o przyjęcie do służby, kwestionariusza osobowego kandydata do służby w Policji, a także dokumentów stwierdzających wymagane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe oraz zawierających dane o uprzednim zatrudnieniu,
  • rozmowy kwalifikacyjnej,
  • ustalenia zdolności fizycznej i psychicznej do służby w Policji,
  • sprawdzenia w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, w tym policyjnych zbiorach danych, prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu osobowym kandydata do służby w Policji,
  • postępowania sprawdzającego określonego w przepisach o ochronie informacji niejawnych - w przypadku braku odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa.

SŁUŻBĘ W POLICJI MOŻE PEŁNIĆ:

  • obywatel polski o nieposzlakowanej opinii
  • nieskazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe
  • korzystający z pełni praw publicznych
  • posiadający co najmniej średnie wykształcenie lub średnie branżowe
  • posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować
  • dający rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych

      Osoby podlegające rejestracji i kwalifikacji wojskowej powinny posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej (potwierdzony adnotacją w książeczce wojskowej lub zaświadczeniem z Wojskowego Centrum Rekrutacji).

Ponadto byli funkcjonariusze Policji:

  • będą mianowani na stałe, jeżeli przed zwolnieniem ze służby byli mianowani na stałe
  • nie będą kierowani na szkolenie zawodowe podstawowe, jeżeli podczas jej pełnienia uzyskali kwalifikacje zawodowe podstawowe
  • posiadają pierwszeństwo w przyjęciu do służby w Policji

 

Informacja o służbie kontraktowej dla byłych funkcjonariuszy Policji.

(na chwile obecną procedura doboru na terenie województwa świętokrzyskiego do służby kontraktowej nie jest prowadzona)

Postępowanie w tym trybie jest wobec byłego funkcjonariusza na zasadach ogólnych.

Najważniejsze informacje na temat tej służby kontraktowej to:

  • mianowanie na okres służby kontraktowej nastąpi po zawarciu umowy, tj. kontraktu między kandydatem, a właściwym przełożonym
  • policjanci w służbie kontraktowej mianowani będą na stanowiskach służbowych w korpusie szeregowych Policji
  • kontrakt zawierany będzie na okres od 3 do 5 lat
  • zawarcie kontraktu z tą samą osobą może nastąpić najwyżej dwukrotnie
  • możliwość wystąpienia z wnioskiem o mianowanie na stałe 6 miesięcy przed upływem okresu, na jaki został zawarty kontrakt
  • w przypadku przejęcia do służby kontraktowej emeryta policyjnego prawo do emerytury nie ulega zawieszeniu
  • okres służby kontraktowej nie będzie stanowił podstawy do ponownego ustalenia wymiaru emerytury policyjnej oraz jej wysokości poprzez doliczenie w wymiarze świadczenia okresów służby kontraktowej
  • byli funkcjonariusze Policji nie będą kierowani na szkolenie zawodowe podstawowe, jeżeli wcześniej uzyskali kwalifikacje zawodowe podstawowe. Uzyskane wcześniej kwalifikacje zawodowe odpowiednie do stopnia policyjnego będą uznawane

 

 

Podstawę prawną procedury rekrutacyjnej stanowi art. 25 ust. 13 i 14 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz.U. z 2024 poz. 145, z późn. zm.) oraz rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 marca 2023 r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do kandydatów ubiegających się o przyjęcie do służby w Policji (Dz. U. poz. 606 i 1410).

Osoby zainteresowane proszone są o dostarczenie kompletu dokumentów do Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji w Kielcach, ul. Seminaryjska 12. Przyjmowanie dokumentów obywa się od poniedziałku do piątku w godzinach od 900 do 1300 pokój nr 15.
Konsultacje-pokój 12, 15  tel. 47 802 1656, 47 802 1657, 47 802 1651, 47 802 1652
e-mail:  dobor@ki.policja.gov.pl
dobor@ki.policja.gov.pl

Wymagane dokumenty:

  • podanie o przyjęcie do służby w Policji adresowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji w Kielcach ze wskazaniem jednostki preferowanej przez kandydata,
  • wypełniony kwestionariusz osobowy / tylko część A i B/,
  • dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (kserokopie - oryginały dokumentów do wglądu),
  • kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli kandydat do służby pozostawał w stosunku pracy lub w służbie,
  • książeczkę wojskową, jeżeli kandydat do służby jest objęty ewidencją wojskową,
  • kserokopie innych niż wymienione dokumentów, jeżeli obowiązek ich złożenia wynika z odrębnych przepisów.

 

UWAGA:

Uprzejmie informujemy, że
Komendant Główny Policji określił terminy przyjęć
do służby w Policji na 2025 rok dla kandydatów ubiegających się
o przyjęcie do służby w jednostkach organizacyjnych Policji
województwa świętokrzyskiego
w ramach procedury otwartej konkursowej

 

Powrót na górę strony