Aktualności

Zamiast zysku jest strata

Data publikacji 15.05.2025

6800 złotych straciła mieszkanka powiatu opatowskiego, która chciała sprzedać kojec dla psa na popularnym portalu społecznościowym. Kobieta, kierowana przez oszustkę wygenerowała kod BLIK i zatwierdziła transakcję, której sama nie zleciła. Przypominamy o tym, aby przed dokonywaniem transakcji w przestrzeni internetowej zapoznawać się z regulaminami portali, z których korzystacie i nie ignorować wyświetlanych alertów.

W środę opatowscy policjanci zostali powiadomieni o tym, że jedna z mieszkanek powiatu straciła 6800 złotych. Kobieta na popularnym portalu społecznościowym zaoferowała do sprzedaży kojec dla psa za kwotę 100 złotych. W dość krótkim czasie za pośrednictwem komunikatora skontaktowała się z nią osoba, która wyraziła zainteresowanie zakupem kojca oraz zaproponowała przeprowadzenie transakcji przez kuriera znanej firmy z usługą „od drzwi do drzwi”. Sprzedająca w trakcie dalszej wymiany wiadomości podała osobie zainteresowanej swój adres e-mail oraz numer telefonu. Następnie otrzymała link, gdzie po wejściu została przekierowana na stronę swojego banku, a tam po zalogowaniu otrzymała informację, że w ciągu 10 minut ktoś z nią się skontaktuje, aby dokończyć transakcję. Po chwili telefonicznie skontaktowała się z nią kobieta, która poprosiła o wygenerowanie kodu BLIK w celu potwierdzenia wiarygodności klienta. Pokrzywdzona wygenerowała kod BLIK po czym go zatwierdziła. Po tej operacji zorientowała się, że z jej konta wypłacone zostały pieniądze we wspomnianej wcześniej kwocie.

Powyższy przykład to w ostatnim czasie powszechny sposób działania oszustów. Zachowajcie czujność.

Opr. KCW

Źródło: KPP w Opatowie

Powrót na górę strony