Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

77-letnia mieszkanka Ożarowa nie dała się oszukać

Data publikacji 04.03.2025

Dziś funkcjonariusze z Komisariatu Policji w Ożarowie zostali powiadomieni o próbie oszustwa. 77-latka odebrała telefon od mężczyzny, podającego się za jej syna, który przekonywał, iż potrzebuje finansowej pomocy. Seniorka nie dała wiary i zadzwoniła do swojego syna. Działając w ten sposób, kobieta uchroniła swoje oszczędności.

Z relacji 77-letniej mieszkanki Ożarowa wynikało, że wczoraj za pośrednictwem popularnej aplikacji  skontaktowała się z nią nieznajoma osoba. W słuchawce usłyszała męski głos, a podczas rozmowy padło imię jej syna. Seniorka była przekonana, że rozmawia właśnie z nim. Rozmówca twierdził, że potrzebuje finansowej pomocy, jednakże wszystko wyjaśni pisząc wiadomości. Po chwili rozmowa zakończyła się, a dzwoniący zaczął korespondencję. Z jej treści wynikało, iż rzekomy syn miał uszkodzić telefon i nie ma dostępu do aplikacji mobilnej banku, w związku z czym prosi o pieniądze w kwocie 3999zł, które oczywiście zwróci. W treści wiadomości znajdował się także numer rachunku, na który seniorka miała dokonać wpłaty. 77-latka z obawy, że może to być próba oszustwa, natychmiast skontaktowała się z synem. Okazało się, że przeczucie jej nie myliło. Syn zaprzeczył, aby miał prosić o pieniądze. W dodatku okazało się, że mężczyzna nigdy nie korzystał z aplikacji i komunikatorów. W tym przypadku cała historia miała szczęśliwy koniec.

Apelujemy o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji. Dlatego
w kontaktach z nieznajomymi kieruj się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłącz się i skontaktuj z synem, wnuczkiem czy pracownikiem banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje. Przestrzeganie kilku prostych zasad sprawi, że nie stracimy swoich oszczędności.

Opr. MŻ

Źródło: KPP w Opatowie

Powrót na górę strony