Aktualności

Oszustwo na „pracownika banku"

Data publikacji 08.02.2024

2500 złotych - to straty jakie poniósł 54-letni mieszkaniec Opatowa. Z mężczyzną skontaktowała się osoba podająca się za pracownika banku, która poinformowała go o włamaniu na jego konto bankowe. Nieświadomy działania oszusta, 54-latek po trzykrotnym wygenerowaniu kodów blik, dokonał przelewów, tracąc tym samym swoje środki finansowe.

Wczoraj wieczorem do  Komendy Powiatowej Policji w Opatowie zgłosił się 54-letni mieszkaniec miasta. Mężczyzna zawiadomił, że prawdopodobne padł ofiarą oszustwa. Z jego relacji wynikało, że na użytkowany przez niego numer telefonu zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako prawnik banku. Rzekomy bankowiec powiadomił swojego rozmówcę o włamaniu na jego rachunek a następnie oferując pomoc, instruował co należy dalej robić aby zablokować transakcje. Następstwem tych czynności miało być wygenerowanie kodu BLIK i potwierdzenie zleconego zadania. W tym celu 54-latek trzykrotnie wygenerował kody w aplikacji mobilnej swojego banku, a następnie autoryzował kodem PIN łącznie trzy operacje na rachunku, na łączną kwotę 2500 złotych.

O wprowadzeniu w błąd 54-latek zorientował się, gdy został poproszony o autoryzowanie operacji zawarcia umowy kredytowej.

Apelujemy o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi. Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kieruj się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłącz się i skontaktuj z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje. Można też osobiście udać się do oddziału, by rozwiać wszelkie wątpliwości. Przestrzeganie tych kilku prostych zasad sprawi, że nie utracimy swoich oszczędności.

 

Opr. MŻ

Źródło: KPP w Opatowie

Powrót na górę strony