Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Podał kody blik „konsultantowi” – stracił 8 tys. zł

Data publikacji 20.05.2023

8 tys. zł stracił 39 – letni mieszkaniec powiatu opatowskiego po tym, jak przekazał osobie podającej się za konsultanta bankowego kody blik wygenerowane w swojej aplikacji bankowej. Mężczyzna zapewniał pokrzywdzonego, że kody posłużą jedynie do sprawdzenia poprawności funkcjonowania aplikacji. W rezultacie posłużyły do wypłaty środków z rachunku bankowego.

W piątek do opatowskich mundurowych zgłosił się 39 – letni mieszkaniec powiatu, który zawiadomił, że prawdopodobnie padł ofiarą oszustów. Z relacji zgłaszającego wynikało, że kilka dni wcześniej skontaktował się z nim mężczyzna podający się za konsultanta znanej instytucji para bankowej trudniącej się udzielaniem szybkich pożyczek. Rzekomy konsultant przekazał 39 – latkowi informację, że na jego dane osobowe został złożony wniosek o pożyczkę oraz że doszło do przełamania zabezpieczeń należącego do niego konta bankowego, przy czym to sam pokrzywdzony wskazał oszustowi nazwę banku, w którym posiada rachunek. W dalszej części rozmowy miało dojść do sprawdzenia poprawności działania aplikacji mobilnej poprzez wygenerowanie kodów blik. Mężczyzna wygenerował kilka kodów, które podał osobie podającej się za konsultanta bankowego. W wyniku przebiegu tej czynności oszust wypłacił z rachunku zgłaszającego, przy użyciu podanych kodów, kwotę 8 tys. zł. Podczas rozmowy „konsultant” proponował jeszcze przelanie oszczędności na inne „techniczne konto” w celu ich ochrony, na co mężczyzna już nie wyraził aprobaty. Dopiero, kiedy osobiście udał się do placówki swojego banku zdał sobie sprawę, że padł ofiarą przestępstwa. 

To kolejna z wielu historii, której można było uniknąć. Apelujemy o rozwagę i ostrożność w kontaktach z osobami nieznajomymi a sprawy finansowe najlepiej załatwiać w placówkach stacjonarnych.

Opr. KCW

Źródło: KPP Opatów

Powrót na górę strony