Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Pracownik banku nigdy nie prosi o instalowanie zdalnych aplikacji!

Data publikacji 17.12.2021

Staszowscy policjanci po raz kolejny ostrzegają przed oszustami podającymi się za pracowników banku. Drogą telefoniczną oszust przedstawiający się za konsultanta uzyskuje dostęp do konta swojej ofiary i zgromadzonych na nim pieniędzy. Ostrzegamy przed podawaniem jakichkolwiek danych i pobieraniem podejrzanych aplikacji. W ten sposób mieszkanka gminy Rytwiany straciła blisko 12500 zł.

Wczoraj do Komendy Powiatowej Policji w Staszowie zgłosiła się 46-letnia mieszkanka gminy Rytwiany, która poinformowała policjantów, że padła ofiarą oszustów. W miniony poniedziałek do kobiety zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku, który poinformował, że dzwoni w sprawie próby włamania na jej rachunek bankowy. Aby jeszcze bardziej wzbudzić zaufanie polecił rozmówczyni, aby ta w przeglądarce internetowej sprawdziła numer, z którego dzwoni i upewniła się, że to na pewno telefonuje pracownik banku. Następnie sprawca przełączył 46- latkę do drugiego rozmówcy, który polecił zainstalowanie aplikacji do zdalnej kontroli, po czym poprosił, by zalogowała się do serwisu bankowości elektronicznej. Na koniec rozmowy powiedział, aby przez pewien czas nie logowała się na swoje konto bankowe. Tak też zrobiła, a w międzyczasie na jej telefon komórkowy przyszły dwie wiadomości z banku, z których wynikało, że wykonane zostały dwie transakcje wychodzące. Po zakończonej rozmowie mieszkanka gminy Rytwiany zadzwoniła do swojego banku. Wówczas dowiedziała się, że z jej konta zrealizowane zostały dwa przelewy na kwotę bliską 12500zł.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować policję.

Opr. JSz

Źródło: KPP w Staszowie

Powrót na górę strony