Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Oszust podawał się za pracownika banku

Data publikacji 22.07.2021

Policja przestrzega przed oszustami, którzy podają się za pracowników banków. Ich ofiarami padają głównie seniorzy. Wczoraj 75-latka została oszukana. Szczęściem w nieszczęściu jest fakt, że zamiast 40 tysięcy, które planowała przekazać, straciła „tylko” 4!

Wczoraj do Komendy Powiatowej Policji w Sandomierzu zgłosiła się 75-letnia mieszka miasta i poinformowała, że została oszukana przez nieznanego mężczyznę podającego się za pracownika banku. Kobieta relacjonując całe zdarzenie oświadczyła, że mężczyzna zadzwonił do niej na telefon komórkowy, przedstawił się za pracownika banku i poinformował, że jej pieniądze są „zagrożone”, ponieważ ktoś chciał się włamać na jej konto bankowe. Oszust, będąc w ciągłym kontakcie z seniorką, polecił jej zwiększenie limitu wypłat na koncie oraz zainstalowanie jakiejś aplikacji. Kolejnym krokiem miało być przelanie wszystkich środków na jedno konto i ich wypłata.

Zmanipulowana kobieta postępowała zgodnie z wytycznymi oszusta. Jej oszczędności – 40 tysięcy złotych – miała wypłacić z konta, a następnie wpłacić na podany przez oszusta rachunek. 75-latka skorzystała z wpłatomatu, dokonała pierwszej wpłaty w wysokości 4 tysięcy złotych – okazało się, że urządzenie jednorazowo maksymalnie przyjmuje taką właśnie kwotę. Kobieta weszła raz jeszcze do banku by spokojnie gotówkę rozdzielić na transze do dalszego wpłacania. Wtedy zorientowała się, że jej postępowanie nie jest logiczne i prawdopodobnie padła ofiarą oszusta. Na szczęście seniorka nie zdążyła wpłacić całej kwoty, straciła 4 tysiące złotych.

Policjanci po raz kolejny przypominają o ostrożności w kontaktach z osobami nieznajomymi. Nie każdy jest tym za kogo się podaje. Przestrzegamy przed otwieraniem podejrzanych linków oraz instalowaniem nieznanego oprogramowania. Zawsze w takim przypadku warto rozłączyć się i skontaktować się z bankiem oraz Policją!

Opr.PK
Źródło: KPP Sandomierz

Powrót na górę strony