Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Jak postępować, gdy obca osoba dzwoni z prośbą o pieniądze?

Data publikacji 20.04.2021

Apelujemy do seniorów i ich rodzin o nie tracenie czujności przed działaniem oszustów! We wtorek w mieszkaniach osób starszych ponownie rozdzwoniły się telefony, z prośbą o przekazanie pieniędzy. Niestety, nie wszyscy stosują się do podstawowych zasad bezpieczeństwa, o których policjanci powtarzają od kilku lat. Wśród takich osób była 84- latka, która straciła blisko 30 tys. zł.

W poniedziałek, do kieleckich seniorów dzwoniły osoby, podające się za pracowników poczty oraz policjantów i próbowali wyciągnąć informacje o oszczędnościach. Niezwłocznie o zagrożeniu mieszkańców naszego miasta informowały media, dzięki czemu niemal wszyscy właściwie zareagowali na próby oszustwa. Wyjątkiem było zachowanie 84-latki, która wdała się w dyskusje z nieznajomymi, w wyniku czego straciła 29 500 złotych.

Seniorka odebrała najpierw telefon od osoby informującej o przesyłce. Następnie do kielczanki zadzwonił nieznany mężczyzna i powiedział, że przed chwilą rozmawiała z oszustami, którzy będą chcieli przejąć jej pieniądze. 84-latka przyznała rozmówcy, że ma w domu blisko 30 tysięcy złotych i zaczęła wykonywać wszystkie polecenia rozmówcy. Pokrzywdzona w pewnym momencie spakowała gotówkę do reklamówki i wyrzuciła przez balkon. Nie spojrzała nawet na osobę, która przyszła odebrać pieniądze, bo oszust kazał jej wrócić do mieszkania, co wykonała bez wahania. W ten sposób straciła swoje oszczędności.

Po raz kolejny przypominamy:

  • prawdziwi stróże prawa nigdy nie proszą o przekazanie gotówki czy danych do logowania się w bankowości elektronicznej,
  • nie pytają o posiadane pieniądze przez telefon,
  • w przypadku każdej podejrzanej rozmowy z nieznajomym, należy niezwłocznie rozłączyć się (odłożyć słuchawkę) i zadzwonić na numer alarmowy 112,
  • w przypadku, gdy już przelaliśmy pieniądze albo podaliśmy dane do logowania, trzeba jak najszybciej skontaktować się z Policją oraz bankiem. Szybka reakcja daje bowiem szansę na zablokowanie lub cofnięcie transakcji!

Opr. KM

Źródło: KMP w Kielcach

Powrót na górę strony