Strona główna Wersja graficzna Mapa serwisu RSS

Aktualności

Padli ofiarą oszustwa „na pracownika banku”

Data publikacji 17.09.2025

Oszuści dzwoniąc do potencjalnych ofiar, często podają się za osobę reprezentującą bank, wyłudzają dane wrażliwe bądź nakłaniają do wykonania przelewu środków na wskazany rachunek bankowy. W ten sposób kradną pieniądze z kont lub zaciągają kredyty gotówkowe. Niestety przekonała się o tym 61-letnia mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego, która wraz z mężem myśląc, że chronią swoje oszczędności przed atakiem przestępców, przelali je na wskazane przez nich konto.

Wczoraj do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 61-latka, która poinformowała stróżów prawa, że wspólnie z mężem padła ofiarą oszustów. Z przekazanych przez nią informacji wynikało, że w miniony poniedziałek około godziny 11 skontaktowała się z jej mężem kobieta, która przedstawiła się za pracownika firmy telekomunikacyjnej. W trakcie rozmowy poinformowała ona  mężczyznę, że ktoś na jego dane zamówił e-kartę i może to być próba oszustwa. Kolejno odebrał on telefon od osoby podającej się za pracownika banku, który zajmuje się w departamencie wyłudzeniami.  Na prośbę rozmówcy ostrowczanin zainstalował aplikację do zdalnego pulpitu. Po czym postępował zgodnie z otrzymanymi od niego instrukcjami, przekazując mu między innymi przychodzące kody. Po chwili 61-latka odebrała telefon ze swojego banku z informacją o niepokojących transakcjach na ich koncie. Wtedy też kazała mężowi natychmiast się rozłączyć, gdyż utwierdziła się w przekonaniu, że mają oni do czynienia z cyberoszustami. Jak się okazało w tym czasie z ich konta zniknęło już blisko 60 000 złotych.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas rozmów telefonicznych z nieznajomymi! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta, a także nie nakazują wzięcia kredytu czy wpłacania pieniędzy na nieznane konta!

O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

Opr. EW

Źródło: KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim