Aktualności

Fałszywy krewny, prawdziwe straty

Data publikacji 03.09.2025

Ostrzegamy przed wyłudzeniami z wykorzystaniem komunikatorów internetowych. Oszuści podszywają się pod naszych znajomych, czy członków rodziny i zwracają się z pilną prośbą o pożyczenie pieniędzy lub zapłaty za zakupiony towar. Wykorzystują naszą dobroduszność, a my nie zastanawiając się podajemy kody BLIK i przelewamy pożądaną kwotę pieniędzy.

Wczoraj na terenie powiatu sandomierskiego doszło do takiego oszustwa. Do sandomierskiej jednostki zgłosił się pokrzywdzony 32-latek, który przekazał oszustowi podającemu się za osobę z rodziny dwa wygenerowane kody BLIK. Jak opisywał, za pośrednictwem komunikatora internetowego napisał do niego mężczyzna, podający się za członka rodziny, z prośbą o zapłatę za przesyłkę. Początkowo nie wzbudziło to podejrzeń u 32-latka, bowiem otrzymał wiadomość z rzeczywistego konta krewnego. Nie zastanawiając się długo, postanowił pomóc i podał wygenerowane dwa kody BLIK, które spowodowały przelanie na konto oszusta łącznej kwoty 3500 złotych. W momencie, kiedy oszust napisał, że kody nie generują się poprawnie i poprosił o ponowne ich przesłanie, 32-latek zorientował się, że może to być oszustwo.

Dopiero wtedy mieszkaniec naszego powiatu skontaktował się ze spokrewnionym mężczyzną, który poinformował go, że nn. osoba dokonała przełamania zabezpieczeń, włamała się na jego konto i rozsyłała wiadomości do jego znajomych. Niestety, pieniądze zdążyły już trafić na konto oszusta.

Przestrzegamy – jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę, nie działajmy pochopnie. Sprawdźmy czy osoba, która do nas napisała rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy. Jeśli otrzymamy od znajomego prośbę o pożyczenie pieniędzy, zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże nam to uniknąć nieprzyjemności, utratę pieniędzy, a nawet oszczędności naszego życia.

Opr. IP

Źródło: KPP w Sandomierzu

Powrót na górę strony