Chciała pomóc, została oszukana
O tym jak czujnym należy być podczas prowadzenia korespondencji za pośrednictwem komunikatorów internetowych przekonała się w ostatnim czasie mieszkanka naszego miasta. Kobieta straciła blisko 4000 złotych, bowiem dała wiarę w historię o zepsutym telefonie, którą opowiedziała jej oszustka podająca się za jej córkę.
W minioną sobotę po południu 68 – letnia kielczanka na komunikator internetowy otrzymała wiadomość. Z jej treści wynikało, że córka kobiety potrzebowała pieniędzy na kupno nowego telefonu, bowiem ten który użytkowała dotychczas wpadł jej do wody i uległ awarii. Kielczanka przekonana, że koresponduje ze swoją córką przelała blisko 4000 złotych na wskazany wcześniej numer konta. Niestety w niedługim czasie od zakończenia korespondencji okazało się, że historia o awarii telefonu jest oszustwem.
Oszuści cały czas modyfikują swoje sposoby działania i dlatego w każdym przypadku, gdy ktoś próbuje uzyskać od nas pieniądze, czy nasze dane, trzeba wykazać się dużą ostrożnością. Nie należy ulegać chwilowej presji czasu i nie ufać, jak i w żadnym wypadku nie przekazywać pieniędzy nieznanym nam osobom, które o nie proszą za pośrednictwem komunikatorów internetowych czy telefonicznie. Tylko nasza czujność może nas uchronić przed utratą oszczędności życia!
Opr. MPK
Źródło: KMP w Kielcach