Niemiłe doświadczenie podczas zakupów w Internecie
Wczoraj do Komendy Powiatowej Policji w Starachowicach zgłosił się 42-latek, który chciał kupić przyczepę, za pośrednictwem jednej z platform sprzedażowych. Niestety okazało się, że kontakt z kontrahentem był możliwy jedynie do momentu opłaty za dostarczenie przyczepy. Bądźmy ostrożni podczas internetowych zakupów i zawsze kierujmy się zasadą ograniczonego zaufania.
W środowy wieczór do policjantów z Komendy Powiatowej Policji w Starachowicach zgłosił się mieszkaniec powiatu. 42-latek poinformował, że został oszukany podczas transakcji zakupu przyczepy kempingowej. Mężczyzna na jednej z platform sprzedażowych znalazł interesujące do ogłoszenie, a następnie zainteresowany zakupem nawiązał kontakt ze sprzedającym. Gdy strony ustaliły warunki transakcji, 42-latek wpłacił 950 złotych, celem dostarczenia przyczepy na lawecie. Po kilku dniach od transakcji okazało się, że przyczepa nie została dostarczona, a kontakt ze sprzedającym urwał się.
Aby bezpiecznie przeprowadzać transakcje w sieci, nie możemy zapominać o zasadzie ograniczonego zaufania i podstawowych zasadach bezpieczeństwa:
- za zakupy, jeśli to możliwe wybierajmy opcję płatności za pobraniem;
- przejrzyjmy fora internetowe i zapoznajmy się z komentarzami innych klientów na temat tego sprzedawcy internetowego,
- korespondencję w sprawie sprzedaży/zakupu starajmy się prowadzić na danym portalu aukcyjnym. Przestępcy często komunikują się w sprawie zakupu/ sprzedaży jakiejś rzeczy wykorzystując szyfrowane komunikatory,
- dokładnie sprawdzajmy wiadomości jakie otrzymujemy w toku płatności mobilnych i czytajmy na co wyrażamy zgodę, i jaki przelew potwierdzamy,
- nikomu i nigdy nie udostępniajmy naszych haseł i loginów do bankowości internetowej.
Opr. PK
Źródło KPP w Starachowicach