Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

W samą porę domyślił się, że to oszustwo

Data publikacji 03.10.2023

Przypominamy, że pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła, ani nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. Wczoraj do jędrzejowskiej komendy zgłosił się 35-latek, którego próbowano oszukać metodą na „pracownika banku”. W samą porę domyślił się, że to oszustwo i nie stracił swoich oszczędności.

Wczoraj do jędrzejowskiej komendy zgłosił się mieszkaniec powiatu, który poinformował, że próbowano go oszukać metodą na „pracownika banku”. Jak relacjonował 35-latek na jego komórkę zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika jednej z placówek bankowych. Rzekomy bankier przekazał, że z rachunku 35-latka podjęto próbę wykonania przelewu na kwotę 2200 złotych, jednakże został on zablokowany z uwagi na logowanie się urządzenia w innej części kraju. Celem wykonania niezbędnej weryfikacji, mężczyzna miał udzielić informacji o liczbie kont bankowych, ilości zgromadzonych środków, a także zainstalować na telefonie aplikacji ZUM. Dodatkowo rzekomy bankier zaproponował poinstruowanie mężczyzny przy instalacji aplikacji. Po jej instalacji 35-latek otrzymywał wiadomości tekstowe z kodami, które następnie miał wpisywać w czacie w ZUM, a te miału umożliwić nawiązanie połączenia z kolejnym konsultantem. Jak zapewniał rozmówca, aby zabezpieczyć posiadane środki finansowe muszą zostać one przelane na inne konto. Prowadzona rozmowa wzbudziła w 35-latku wątpliwości. Zaczął on przypuszczać, iż może być to próba oszustwa. Niezwłocznie zakończył rozmowę i zadzwonił do swojego banku, gdzie jego przypuszczenia w sprawie oszustwa potwierdziły się. Rozmowę zakończył w samą porę. 35-latek nie podawał szczegółowych danych swoich rachunków i najprawdopodobniej to uchroniło go przed straty swoich oszczędności.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. Nie ulegaj takim prośbom. Czytaj uważnie SMS-y autoryzacyjne. Jeżeli niefortunnie staniemy się ofiarą przestępstwa, należy niezwłocznie skontaktować się telefonicznie ze swoim bankiem w celu zablokowania dostępu do rachunku lub karty bankomatowej. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować policję.

Źródło: BS
Źródło: KPP w Jędrzejowie

 

Powrót na górę strony