Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Kilkugodzinna rozmowa z fałszywym bankierem zakończyła się stratą

Data publikacji 10.05.2023

Pomimo licznych działań informacyjnych świętokrzyskich policjantów prowadzonych m.in. przy współpracy ze środkami masowego przekazu na temat różnych metod oszustw, wciąż zdarzają się przypadki, w których mieszkańcy naszego regiony przekazują przestępcom, często oszczędności swojego życia. Tak też było wczoraj, gdy 70 – latka dała wiarę w opowieści fałszywego pracownika banku i straciła dużą sumę pieniędzy.

Wczoraj do policjantów z Komisariatu Policji I w Kielcach zgłosiła się 70 – letnia mieszkanka gminy Masłów. Kobieta poinformowała stróżów prawa, że tego samego dnia przed godziną 10 na jej telefon komórkowy zadzwonił mężczyzna, który podawał się za pracownika banku. Rozmówca poinformował zgłaszającą, że na jej koncie ujawnił podejrzane działanie i zalecił zainstalowanie specjalnej aplikacji na telefonie. 70 – latka postępowała zgodnie z instrukcjami fałszywego bankowca. Po kilkugodzinnej rozmowie z oszustem, kobieta zadzwoniła na prawdziwą infolinię swojego banku, gdzie dowiedziała się, że nikt do niej nie dzwonił i mogła paść ofiarą oszusta. Niestety, najgorsze przewidywania stały się prawdą bowiem z konta kobiety zniknęło ponad 90 tysięcy złotych.

Opr. MPK

Źródło KMP w Kielcach

Powrót na górę strony