Cyberprzestępcy cały czas atakują
Coraz częściej zdarza się, że w sieci możemy zostać oszukani nie tylko podczas robienia zakupów ale i przy instalacji aplikacji służącej do sprzedaży ubrań. W ostatnim czasie do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 30-letnia kobieta, która w wyniku założenia konta służącego do logowania się do popularnej aplikacji straciła ponad 12 000 złotych.
W minioną sobotę do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 30 –letnia mieszkanka miasta. Kobieta poinformowała mundurowych, że padła ofiarą przestępstwa. Z relacji zgłaszającej wynikło, że ktoś w nocy z piątku na sobotę włamał się na jej konto bankowe, a następnie zaciągnął pożyczkę w kwocie blisko 18 500 złotych. Zaniepokojona przychodzącymi nad ranem z banku wiadomości sms, natychmiast skontaktowała się z pracownikiem infolinii celem wyjaśnienia sytuacji. W trakcie rozmowy 30-latka dowiedziała się, że ktoś zaciągnął na nią w banku kredyt i wypłacił już ponad 12 000 złotych. Zgłaszająca natychmiast zablokowała konto i resztę niewypłaconych środków. Kolejno ostrowczanka oświadczyła, że do włamania na jej konto prawdopodobnie doszło w momencie instalacji przez nią aplikacji sprzedażowej. W czasie wypełniania formalności podała ona tam numer swojej karty bankomatowej oraz jej datę ważności. Łącznie pokrzywdzona straciła ona ponad 12 000 złotych.
Pamiętajmy, że jeśli korzystamy z aplikacji sprzedażowej, czytajmy regulamin korzystania z niej. Zwróćmy uwagę na zapisane tam zasady kupna i sprzedaży. Pamiętajmy o podstawowych zasadach zachowania ostrożności przy wypełnianiu formalności.
Opr. EW
Źródło: KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim