Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Uwaga na oszustwa na tzw. „aplikację”!

Data publikacji 25.05.2021

Oszuści wymyślają różne metody. aby osiągnąć swój cel, którym jest wyłudzenie pieniędzy. Jednym z nowych metod jest oszustwo na tzw. „aplikację”. Może ona spotkać każdego kto posiada smartfon z dostępem do bankowości internetowej.

Metoda „na aplikację” jest coraz częściej stosowana przez oszustów. Każdy kto posiada bankowość internetową niezależnie od wieku jest na nią narażony. Zazwyczaj oszust dzwoni  z numerów odpowiadających numerom infolinii banków, w których posiadamy konto.  Przebieg rozmowy wygląda tak jakbyśmy mieli do czynienia z prawdziwym pracownikiem banku. Podczas rozmowy rzekomy pracownik banku informuje nas że np. nasze konto jest zagrożone lub o próbie włamania na posiadane przez nas konto. Następnie prowadzący rozmowę sugeruje, aby zainstalować dodatkowe oprogramowanie, które zwiększy nasz poziom bezpieczeństwa.

Wszystkie te czynności wykonujemy w trakcie trwającej rozmowy, gdzie krok po kroku jesteś instruowani, mając nadzieje, że zwiększamy tylko zabezpieczenie naszego konta bankowego.   Niestety jest inaczej ponieważ nieświadomy zagrożenia użytkownik podaje swój login i hasło, tak jakby logował się do banku. Ponadto podczas rozmowy potwierdza kod weryfikacyjny, przez co przekazuje swoje pieniądze oszustom.

Wczoraj właśnie w ten sposób został oszukany 29 –latek, do którego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. W wyniku działań oszustów mieszkaniec powiatu starachowickiego stracił ponad 10000 złotych.

PAMIĘTAJ!

Pracownicy banków nigdy nie proszą o podawanie im przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej. Nie namawiają też do instalacji dodatkowych aplikacji w telefonie. Tak robią tylko oszuści!

W takiej sytuacji stosuj się do poniższych zasad bezpieczeństwa:

  1. Nigdy nie podawaj loginu i hasła do swojego konta bankowości internetowej.
  2. Nigdy nie instaluj aplikacji bądź oprogramowania, które ma rzekomo usprawnić lub poprawić bezpieczeństwo usług bankowych.
  3. Nie przekazuj kodów weryfikacyjnych przesłanych za pomocą wiadomości sms.
  4. Zachowaj ostrożność i rozwagę ponieważ w takich sytuacjach oszuści wywierają na Tobie presję czasu. Chcą aby przekazywane przez nich polecenia wykonywać jak najszybciej. W pośpiechu niestety podejmujemy nieprzemyślane decyzje.
  5. Jeżeli masz wątpliwości co do osoby, z którą rozmawiasz przez telefon możesz się rozłączyć i zadzwonić na infolinię do swojego banku i potwierdzić wiarygodność pracownika banku.     

Opr. PK

Źródło: KPP w Starachowicach

Powrót na górę strony