STOISKO INFORMACYJNE POLICJI NA TARGACH PRACY
Świętokrzyska Policja wzięła udział w XIX Ogólnopolskich Targach Pracy, które odbyły się w halach Targów Kielce. Przedstawiciel Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji w Kielcach podkom. Mariusz Szajowski, udzielał informacji dotyczących rekrutacji do służby w policji.
Wśród wystawców biorących udział w zorganizowanym przedsięwzięciu, także świętokrzyska policja miała swoje stoisko informacyjne. Funkcjonariusz zapoznawał potencjalnych kandydatów z obecnie obowiązującą procedurą przyjęcia do policji. Zainteresowani pracą otrzymywali broszury i ulotki związane ze służbą. Mundurowy informował również jakie wymagania, należy spełnić by zostać funkcjonariuszem policji.
Kandydat do policji musi spełniać następujące warunki:
• posiadać polskie obywatelstwo,
• posiadać nieposzlakowaną opinię,
• nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
• korzystać z pełni praw publicznych,
• posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
• posiadać odpowiednią zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować,
• dawać rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych,
• osoby podlegające kwalifikacji wojskowej powinny posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej.
Opr. MB
Źródło: KWP Kielce